Book Haul: oktober 2015


Deze maand kocht ik een aantal boeken waar ik erg nieuwsgierig naar ben, 6 om precies te zijn. Een aantal daarvan stonden op mijn "verlanglijstje", anderen kocht ik spontaan.


Gekke dingen die klanten in boekwinkels zeggen - 
Jen Campbell
Dit boekje kwam ik tegen in de uitverkoop voor maar een paar euro en ik kon het niet laten liggen. Ik had het heel snel uit en ik heb me rot gelachen om dit boekje. Dit is echt iets wat je moet lezen als alles even tegenzit; het tovert meteen een glimlach op je gezicht. Ook zijn de illustraties erbij ontzettend leuk. 
Ik kreeg ooit eens bij een sollicitatie gesprek te horen dat ik "maar in een boekwinkel moest gaan werken, in plaats van bij dat restaurant" (hij vroeg welke boeken ik leuk vond en toen werd ik enthousiast), en na het lezen van dit boekje zou ik het meteen doen als we een leuke boekwinkel in de buurt hadden.





Artemis Fowl - 

Eoin Colfer
Ik zag dit boek voor vier euro! (Erg charmant die prijsstickers erop). Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dit boek toen niet kon laten liggen. Een van mijn vrienden was meteen enthousiast toen ze zag dat ik eindelijk dit boek in mijn bezit had en dat ben ik ook. Ik ben heel benieuwd naar dit boek, het lijkt me ontzettend leuk!
Op de cover staan allemaal een soort van glitters, dat ziet er een beetje gek uit op de foto. In het echt is het wel tof.








Vrees me - 
Tahereh Mafi
Ik had al heel veel goede dingen gehoord over dit boek en in April volgend jaar ga ik Tahereh Mafi ontmoeten tijdens YALFEST, dus ik moest dit boek gewoon kopen.
Zoals je kunt zien aan de boekenlegger (die overigens glow in the dark is!), besloot ik om er meteen in te gaan lezen en tot nu toe vind ik het een goed boek. De cover vind ik trouwens ook prachtig. Dit is de eerste hardcover die ik gekocht heb sinds tijden, want ja, als lezende tiener is de keuze tussen een hardcover of meerdere paperbacks al snel gemaakt.






IJs & steen - 
Victoria Scott
Een paar maanden geleden las ik het eerste deel van deze serie en ik wilde graag het tweede deel ook. Ik ben erg benieuwd naar hoe het verhaal verdergaat in dit boek.
Ik vind de cover van dit deel leuker dan die van het eerste deel, het past er beter bij. Wel was het moeilijk om dit boek te fotograferen, want de cover glimt verschrikkelijk.











Black-Eyed Susans -  

Julia Heaberlin
In de boekwinkel waar ik dit boek kocht, kwam ik verrassend veel thrillers tegen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een thriller gelezen en ik weet ook niet of ik het wel leuk vind. Dit boek schreeuwde echter om opgepakt te worden en zodra ik de achterkant had gelezen, kon ik het niet meer terugzetten. We zullen zien wat ik ervan vind.










De raven jongens - 

Maggie Stiefvater
Ook dit boek kocht ik in de uitverkoop, met maar liefst 50% korting. Vind ik leuk.
Ik had dit boek al eens voorbij zien komen en het zat ook al een keer als twijfelgeval in mijn winkelmandje op het internet. Zodra ik het boek in de winkel zag, wist ik meteen dat ik het moest kopen. Het was het lot. Echt waar, portemonnee, het was het lot.









Bij de kassa lagen van die leuke linnen tasjes. "Waarom maken ze zoveel leuke tasjes met quotes erop? Ik hou ervan, maar ik heb helemaal niet zoveel tasjes nodig," mopperde ik, terwijl ik er eentje pakte. De vrouw die voor mij in de rij stond moest erom giechelen. 






Sophie

2 opmerkingen:

  1. Mooie book haul! Vrees me is inderdaad fantastisch en ik ben ook bij Yalfest! :) IJs en Steen wil ik ook heel graag lezen, lijkt me een geweldig vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb heel veel zin in Yalfest. Ik kom wel even hallo zeggen als ik je zie en ik het durf, haha.

      Verwijderen