Harry Potter boterbier



Als je een Harry Potter fan bent heb je er vast weleens van gehoord: boterbier (butterbeer). En hoe vaak heb je er wel niet van gedroomd om samen met Harry, Ron en Hermione een glas van dat heerlijke zoete drankje te drinken?


Hieronder staat hoe je zelf boterbier kunt maken (wat je dan helaas zonder the golden trio op moet drinken).

Wat heb je nodig (voor één kopje boterbier):
-2 eetlepels boter
-2 eetlepels bruine suiker
-1 kopje melk
-1 theelepel vanille aroma
-Kaneel

Smelt de boter en de suiker in een pan totdat het karamel is geworden.
Voeg melk, vanille en een beetje kaneel toe. Blijf dit roeren.
Wacht totdat het kookt. Zodra het kookt, laat je het een beetje afkoelen en doe je het in een kopje.
Strooi er nog wat kaneel overheen.


Ik moet wel zeggen dat het ontzettend machtig is. Ik heb het een keer in een enthousiaste bui samen met een paar vrienden gemaakt en we moesten allemaal moeite doen om het op te krijgen. 
Maar wat is het lekker! Je krijgt er echt een warm gevoel van. Ideaal om te drinken op een koude, regenachtige dag dus. 

Cheers!

Sophie

2 opmerkingen:

  1. Ik heb tijdens de Harry Potter Tour in de Warner Bros' Studios Boterbier gedronken, dat was erg zoet en daarna werd ik echt druk door al het suiker :'D Ik ben benieuwd of deze versie heel ander is! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, het lijkt me echt geweldig om daar heen te gaan! En ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

      Verwijderen