NaNoWriMo 2015: update dag 1-6

NaNoWriMo is alweer zes dagen lang bezig. Ik hield iedere dag een soort van dagboekje bij. Dus ben je benieuwd naar hoe ik het er vanaf bracht deze eerste paar dagen? Lees dan snel verder.



Dag 1, 1 november
Ik hield op zaterdag mijn Halloween feestje, wat pas rond half 1 's nachts was afgelopen. Daarna moest ik natuurlijk nog een beetje opruimen en tegen de tijd dat ik kon beginnen met schrijven, was het al bijna half twee. Doodmoe (ha ha, toepasselijk voor Halloween) was ik aan het schrijven, maar ik kwam niet verder dan bijna driehonderd woorden. Ik besloot om te gaan slapen en overdag verder te gaan. 
Ik merkte al snel dat ik moeite had om in het verhaal te komen. Was dat wat ik schreef wel goed genoeg en niet saai? Ik sprak mezelf streng toe: ik moest gewoon gaan schrijven. Ik zou later wel zien of het iets was of niet. Ook moest ik mezelf inhouden om te perfectionistisch te willen schrijven. Helaas heb ik wel wat kostbare tijd verspild aan kleine dingen, zoals teruggaan om hoofdletters die ik vergeten was toe te voegen.
Uiteindelijk had ik de smaak te pakken en ging het redelijk makkelijk. Of dat wat ik geschreven heb ook daadwerkelijk goed is, weet ik niet. In de avond kreeg ik hoofdpijn en besloot ik te stoppen.
2350 woorden op dag 1. Daar ben ik best trots op. 

Dag 2, 2 november
Ik had geluk dat ik op dag 2 al heel vroeg uit school was, wegens een verkort rooster. Het schrijven ging erg makkelijk en al snel had ik 1176 woorden getypt.
Ik besloot om even een pauze te nemen. Ik nam me voor om daarna nog 1474 woorden te typen, zodat ik er 5000 zou hebben aan het einde van de dag. En het lukte me! Al redelijk vroeg in de avond had ik 5001 woorden.
Ik besloot om te stoppen omdat ik me niet zo lekker voelde en ik had er geen zin in om ziek te worden.

Dag 3, 3 november
Ook vandaag was ik vroeg uit. Ik nam me voor om lekker door te schrijven, maar het lukte om een of andere reden niet zo goed. Ik denk dat dit kwam doordat ik niet gewend ben om opeens zoveel te schrijven. Het is een beetje overweldigend, in zo'n korte tijd allemaal nieuwe dingen verzinnen.
Ik sprak met mezelf af om me niet al te veel te ergeren aan het feit dat ik veel dezelfde woorden gebruikte. Later kan ik alles aanpassen en synoniemen opzoeken, vertelde ik mezelf. Die gedachte hielp. Uiteindelijk lukte het me alsnog om de dag te eindigen met 7078 woorden.

Dag 4, 4 november
Het schrijven verliep houterig. Het duurde lang voordat ik goede zinnen bedacht had en dat vond ik heel vervelend. Ik besloot om te stoppen en het later op de avond nog een kans te geven. Rond elf uur lukte het schrijven beter en ik eindigde de dag met 8746 woorden.

Dag 5, 5 november
Ik kan nogal kort zijn over dag vijf: het ging niet zo goed. Ik eindigde met 9555 woorden, wat betekent dat ik maar 809 woorden heb geschreven. Ik was een beetje teleurgesteld.
Aan de ene kant kwam het door huiswerk en omdat ik een beetje moe was en aan de andere kant lukte het gewoon niet. Wel zorgde ik ervoor dat ik de volgende dag meteen weer in het verhaal zou kunnen komen, want ik eindigde op een goed moment.

Dag 6, 6 november
Ik begon met niet al te veel hoop met het schrijven deze dag. Ik had namelijk de hele middag al een po√ęziebundel geanalyseerd voor school en daar een deel van het verslag bij gemaakt. Ik had al veel letters gezien op mijn beeldscherm. Ook voelde ik me een beetje hetzelfde als de dag ervoor, maar toch begon ik en zette ik door. Ik wilde zeker niet achter gaan lopen!
Ik was uiteindelijk behoorlijk tevreden met de stukjes die ik geschreven had. Ik merk nu dat mijn karakters steeds meer tot leven komen en ze me bijna vertellen wat ik op moet schrijven.
Ik schreef maar 864 woorden. Wel een beetje begrijpelijk, aangezien ik dus de hele middag al bezig was met typen en lezen voor school, iets wat erg intensief was. Ik vond het ook minder erg dan de dag ervoor, dat ik zo weinig geschreven had.
Ik eindigde op dag 6 met 10401 woorden.

Hoe gingen de eerste paar dagen van NaNoWriMo bij jullie? Valt het mee of valt het tegen?

P.S. Hoe leuk is mijn TARDIS NaNoWriMo kalender? Ik heb hem hier vandaan!

Dande Leander

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen