Mijn top 5 boeken van 2015

Vandaag is het alweer de laatste dag van 2015. Ik hoop dat het een fijn jaar was voor jullie allemaal en dat 2016 nog veel beter zal worden. 
Afgelopen jaar heb ik een aantal boeken gelezen (minder dan gehoopt) en daarvan heb ik een top 5 gemaakt. Het zijn dus niet per se boeken die in 2015 zijn uitgekomen, maar wel boeken die ik in 2015 heb gelezen.


De boeken staan trouwens in de volgorde waarin ik ze gelezen heb, niet van beter naar best (want ik kan niet kiezen). 

Het eerste boek uit mijn top 5 is Anna and the French kiss. Dit boek is lekker zoetsappig en cliché, maar blijft ondanks dat toch wel een beetje verrassend en is zeker niet saai. Het boek las snel weg (jammer dat het zo snel uit was). Ik wil trouwens Anna een keer gaan cosplayen, want het spleetje tussen mijn tanden en de linkshandigheid heb ik al.
Ik zie er erg naar uit om Stephanie Perkins te ontmoeten in april, want ik vind haar een erg goede schrijfster. 

Excuses voor deze foto, maar wat was het moeilijk om Eleanor & Park op de foto te krijgen. Maar goed, waarom ik dit boek in mijn top 5 heb gezet: ik las dit boek in de trein onderweg naar Berlijn, dus ik zal dit boek sowieso altijd koppelen aan die leuke vakantie. Ik vond het ook wel eens mooi om te lezen dat de hoofdpersoon niet zo "perfect" is. Ik hou van de schrijfstijl van Rainbow Rowell en dat heb ik ontdekt door dit boek te lezen. 

Ik heb een haat-liefde verhouding met de cover van dit boek. Hij glimt als een malle en is nog steeds krom...
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe was een prachtboek. Met een mannelijke hoofdpersoon (!) en realistische karakters. Ken je dat gevoel dat je tijdens het lezen tegen de personages wilt roepen dat ze nou eindelijk wel eens mogen zoenen? Nou, dat gevoel had ik dus. 

Dit boek... Werkelijk prachtig. De cover, de schrijfstijl, de personages. Ik kan maar één ding zeggen: ga Vrees me lezen!
Het tweede deel staat al op me te wachten om gelezen te worden, en daar kijk ik zeer naar uit. En dan is er nog een deel, yay. 
Ook Tahereh Mafi ga ik in april ontmoeten en ik ben nu al benieuwd naar wat ze aan gaat doen, want ze ziet er altijd prachtig en heel fashionable uit. 

Nog maar een paar dagen geleden las ik dit boek uit. Wat een bijzonder (ha ha) boek is De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine, zeg! Heel vernieuwend en mooi. Deel twee is overigens ook al bijna uit, want ik verslind deze boeken echt. 
En ook Ransom Riggs ga ik ontmoeten (wat toevallig eigenlijk) en ik ben best benieuwd naar de man die zo'n boek geschreven heeft. 

Heb jij iets gelezen uit mijn top 5 en zo ja, wat vond je ervan?

Sophie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten