The Starlight Blogger Award



Een paar dagen terug werd ik door Angela van Angel in Greek genomineerd voor The Starlight Blogger Award. Heel erg bedankt en lief dat je aan me dacht om me te nomineren!


Regels

  • Je bedankt degene die je heeft genomineerd en vermeld degene in je blog.
  • Beantwoord de 3 vaste vragen en de 3 vragen die de blogger voor jou bedacht heeft.
  • Nomineer 6 andere bloggers en bedenk 3 vragen voor hen! Dit moeten voor jou echte starlight-bloggers zijn.

De drie vaste vragen:
Als je iemand uit de geschiedenis mocht ontmoeten, wie zou dat dan zijn en waarom?
Pfoe... Hier heb ik eigenlijk nog nooit echt over nagedacht. Ik denk dat ik iemand zou willen ontmoeten uit de Romeinse tijd. Het lijkt me heel tof om alles wat ik leer op school eens in het echt te zien en ik ben benieuwd naar hoe het Latijn nou daadwerkelijk gesproken werd (en of ze zich aan alle grammaticale regeltjes hielden).

Wat is jouw favoriete boek en waarom?
Een van mijn favoriete boeken is A Thousand Pieces of You. Maar ook de Harry Potter boeken en de Inheritance Cycle hebben een plekje in mijn hart.

Wie is jouw favoriete fictionele personage en waarom?
Eerst wordt er gevraagd naar mijn favoriete boek en nu ook nog eens naar mijn favoriete fictionele personage... Ik kan niet kiezen?! Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Amelia Pond, uit Doctor Who.


De vragen die Angela voor mij heeft bedacht:
Zou je liever een alien invasie meemaken of een zombie-apocalypse? En waarom?
Ik zou liever een alien invasie meemaken, omdat ik weet dat de Doctor ervoor gaat zorgen dat alles uiteindelijk weer goed komt. En ja, ik heb gewoon helemaal niks met zombies, terwijl ik aliens nog wel fascinerend vind.

Van welk verfilmd boek denk jij nou echt van "Deze verfilming is zo slecht; hadden ze hem maar niet verfilmd" en waarom?
Eragon. Ik zal een paar dingen noemen: Eragon zag er niet uit zoals Eragon eruit moest zien; Saphira, een draak, had veren in de film, terwijl in de boeken meerdere keren wordt gezegd hoe mooi haar schubben wel niet zijn (en zeg nou zelf, draken moeten schubben hebben, geen veren); zelfs de schrijver van de boeken hoopt op een remake. 

Wat is jouw favoriete kinderboek?
Mijn favoriete kinderboek is De held van Oer, geschreven door Thea Dubelaar. Mede door dit boek heb ik zo'n grote fantasie, denk ik. Toen ik nóg kleiner was vond ik de boeken over Pinkeltje helemaal geweldig.

De mensen die ik "nomineer":
Ik ben nog vrij nieuw in het bloggers wereldje, dus zoveel mensen ken ik nog niet. En degenen die ik wel ken, zijn volgens mij allemaal al genomineerd. Daarom heb ik besloten om niemand te nomineren, maar om wel zes bloggers te noemen waarvan ik vind dat ze de Award verdienen. 

  • Emmy, van Zon en Maan. Omdat ik haar blog leuk vind, ze geweldige dingen organiseert voor haar lezers zoals de BAK en ze me een aardig persoon lijkt. 
  • Joost, van NerdyGeekyFanboy. Omdat Joost ook Doctor Who kijkt is hij een toffe gozer. 
  • Angela, van Angel in Greek. Angela was een van de eerste bloggers waar ik mee kletste via het internet en ze is super aardig. We will meet one day!
  • Marcia, van Oog op de toekomst. Omdat ze me laatst noemde in een van haar artikelen, iets wat ik heel leuk vond en omdat ze leuke reacties achterlaat!
  • Iris, van Carpe Libra. Ik heb Iris uitgekozen omdat ze een leuke reactie achterliet bij mijn recensie van Vrees me en ik heel lang in spanning heb afgewacht of ik haar winactie had gewonnen (helaas niet, maar ach).
  • Michelle, van The Writing Hufflepuff. Ondanks dat ze blogt in het Engels, wil ik haar toch noemen. Ik word altijd vrolijk van haar artikelen en reacties.

Als ik je hierboven genoemd heb, maar je toch nog niet genomineerd was en hem wel wilt invullen, dan heb ik hier nog drie vragen:
Welk boek bleef nog lang nadat het uit was door je hoofd spoken?
Wat is het mooiste boek uit je boekenkast?
Welk boek heeft je ooit eens blij verrast?

Dande Leander

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je me noemt! Ik heb de award inderdaad al ingevuld, maar ik ben alsnog heel blij met je vermelding :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super bedankt voor de nominatie :) en wie weet de volgende keer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk iemand die ook De held van Oer kent! Prachtige boeken, dacht bijna dat ik de enige was die er fan van was :') Bedankt voor je tag, had de award al gedaan maar ik moet zeggen dat ik op elke vraag It's kind of a funny story kan antwoorden want dat boek vond ik echt fantastisch :D En woeeeehhh Doctor Who, hopelijk kan ik nog veel afleveringen (nou ja, laten we zeggen seizoenen) kijken in de kerstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super lief dat je me noemt <3

    BeantwoordenVerwijderen