Boekenleggers maken


Als je me op Instagram volgt, heb je ze misschien al gezien: mijn uilen boekenleggers. En omdat ik ze zo ontzettend leuk vind en ik van anderen hoorde dat zij dat ook vonden, besloot ik om te delen hoe je zelf dit soort boekenleggers kunt maken.


Allereerst kun je kiezen of je de boekenleggers zelf gaat maken of op internet gaat zoeken naar printables. Printables zijn kant en klare, in dit geval boekenleggers, die je uit kunt printen. Zo heb ik mijn uilen boekenleggers gevonden toen ik naar printables zocht op Pinterest.
Printables zien er netjes en super mooi uit, zelfgemaakte boekenleggers zijn speciaal. Als je goed kunt tekenen/schilderen/handig bent met photoshop (dan kan je zelf een printable maken!), dan kun je ze dus ook prima zelf maken. 

Maar goed, je hebt printables gevonden. Wat nu? Als je ze hebt uitgeprint kun je ze zo laten, maar dan zijn ze natuurlijk wel heel slap en blijven ze niet erg lang mooi. Daarom leende ik van mijn buurvrouw een lamineerapparaat + vellen. En ik kan het zeker aanraden om je boekenleggers te lamineren. 
De manier die ik het beste vond werken, is als volgt: knip alle boekenleggers netjes uit en leg ze met wat ruimte ertussen tussen de vellen. Als het lamineerapparaat heet is, haal je de vellen er één voor één doorheen. Let wel op dat je het vel goed vasthoudt voordat je het in jet apparaat stopt, anders kunnen de boekenleggers misschien verschuiven. Zodra de vellen eruit komen, raak je ze zo min mogelijk aan en laat je ze even afkoelen. Daarna kun je ze er nog een keer doorheen halen. Als ze dan weer afgekoeld zijn, knip je ze uit. Ik heb ervoor gekozen om een randje over te laten om de boekenlegger heen. 

De boekenleggers zijn nu lekker stevig en klaar om gebruikt te worden. Tag me in je Instagram foto als je ook boekenleggers hebt gemaakt! Dat vind ik leuk om te zien. 

Sophie

2 opmerkingen:

  1. Het is dat ik geen boekenlegger gebruik, maar anders wist ik het wel! Die uilen zijn echt super cute :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah leuk! Wilde al vragen hoe je er aan kwam, maar nu kan ik ze zelf maken :D

    BeantwoordenVerwijderen