NUFL: Shadowhunters


Eergisteren kwam de eerste aflevering van de nieuwe serie Shadowhunters op Netflix. De serie is gebaseerd op de boeken van Cassandra Clare, The Mortal Instruments-serie. Velen zaten vol spanning te wachten op deze serie. Maar was dat het waard of niet?

Het is heel belangrijk om te onthouden dat de serie op de boeken is gebaseerd en de boeken dus niet precies volgt. Anders kun je nogal teleurgesteld en gefrustreerd raken. Toch kun je zeker veel elementen terugzien uit de boeken.

Allereerst keek ik naar de cast. Een aantal personages vind ik goed gecast, anderen weer totaal niet. Helaas vind ik dat laatste over Clary en Jace. Vooral Jace heeft het niet, alsof hij een beetje oppervlakkig is. En daarbij vind ik Jamie Campbell Bower nog steeds dé Jace. Alec en Izzy vond ik wel goed gecast, net zoals Magnus. En de acteur die Simon speelt is een echte Simon, vind ik. 

Maar nu iets waar ik me veel meer aan ergerde dan aan Clary en Jace: het acteerwerk en de special effects. Af en toe zag het er heel nep uit, bijvoorbeeld toen Clary zag dat Jace iemand vermoordde. Er was ook een scène waarin de schaduwjagers vechten tegen een groepje demonen en dat zag er net zo gemakkelijk uit alsof ze een vriendschappelijk potje voetbal aan het spelen waren. En het ergste: de demonen spatten uit elkaar in bolletjes. Bolletjes!

Verder zag de serie er best oké uit. Goed, het Instituut zag er niet uit zoals ik in gedachten had (veel te modern) en ik vroeg me af wat er gebeurd was met de rest van de band van Simon, maar het was wel vermakelijk. Een aantal mensen in Amerika konden de tweede aflevering al zien en als we hun mogen geloven, wordt die aflevering beter.

Wat vond jij van de eerste aflevering en ga je nog verder kijken?

Sophie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten