NUFL: Bijzondere filmpjes


Als je mijn blog volgt, zul je zo onderhand wel weten dat ik sinds kort ontzettend fan ben van De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine en de vervolgdelen. Nu is het al een tijdje bekend dat er dit jaar een film uitkomt (AAAAAAHH!), maar veel met ons gedeeld werd er niet. 

Laatst kreeg ik het idee om misschien als bijzonder kind naar YALFEST te gaan en zocht op YouTube naar inspiratie. Helaas vond ik maar één filmpje van iemand die deels liet zien hoe ze zich omtoverde tot een bijzonder kind. Daar had ik dus niet veel aan. Maar toen viel mijn oog op iets anders, iets waar ik eigenlijk nog veel blijer van werd: het YouTube kanaal van Ransom Riggs.
Ik wist dat hij af en toe ook korte films maakte, maar ik had niet gedacht dat ik filmpjes over zijn boeken op YouTube zou kunnen vinden!

Het allereerste filmpje dat ik vond, is de booktrailer van het eerste boek die hijzelf gemaakt heeft in 2011, om het boek te promoten voordat het uitkwam. Geen nieuws dus, maar met de film in het vooruitzicht, is dit heel leuk om te kijken. Een leuk detail: er zijn stukjes gefilmd in België en Luxemburg. Best dichtbij dus!

Natuurlijk klikte ik door. Ik had meer nodig. En toen vond ik twee filmpjes die de fangirl in mij echt naar boven brachten. De volgende twee filmpjes zijn ook booktrailers (en dus heel kort), maar dan van het tweede boek, Hollow City. Het eerste filmpje kun je prima kijken als je het boek nog niet gelezen hebt. In het tweede filmpje zie je nieuwe karakters, maar daar blijft het bij, want je hebt geen idee wie ze zijn en wat ze doen. Dus echt spoilen doen ze niet. Tip: zet je geluid aan!

In dit filmpje zien we Hugh, het bijzondere kind met de bijen. Ondanks dat er vrij weinig gebeurt, vind ik de sfeer echt perfect.

En dan dit filmpje... Man, man, man... Perfectie. Het is eng, maar net niet te eng. Eigenlijk net zoals het boek, en dat is de bedoeling. Leuk dat we Emma ook even zien in dit filmpje.

Ik ben nog steeds verbaasd over het feit dat ik niet eerder wist over het bestaan van deze filmpjes, aangezien ze toch al een aantal jaren op YouTube staan. Ik wilde ze met jullie delen, omdat ik ze zo geweldig vind en hierdoor nog slechter kan wachten op de echte film die dit jaar uitkomt. Ik hoop echt dat de film dezelfde sfeer heeft als deze filmpjes, want ik hou ervan.

Wat vinden jullie van deze filmpjes? Gaan jullie naar de echte film die dit jaar uitkomt?

Dande Leander

1 opmerking:

  1. Ik kan haast niet wachten om de film te gaan zien! Tim Burton is één van mijn favoriete regisseurs en ik weet zeker dat hij er iets heel engs van kan maken :D

    BeantwoordenVerwijderen