Book haul: februari 2016


Even een korte terugblik op de book haul van januari: "Ik mag het de rest van dit jaar wel wat rustiger aandoen wat betreft het kopen van boeken."

Nou, zoals jullie kunnen zien is dat echt geweldig goed gelukt. Niet dus. Maar heel erg vind ik dat niet, want het zijn allemaal weer ontzettend leuke boeken. 

De eerste in het rijtje is Bibliotheek der zielen. Dit is het derde boek uit de serie van De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine en zoals jullie vast wel weten ben ik verliefd op de eerste twee boeken, dus het is niet zo vreemd dat dit boek hiertussen staat. 

Laatst was ik in Almere voor YAA en omdat mijn moeder niet heen en weer wilde rijden, raadde ik haar De kooi aan om te lezen in de auto terwijl ze wachtte. De samenvatting sprak mij erg aan en volgens mijn moeder was 'ie erg goed, dus nu ben ik nog enthousiaster om hem zelf ook te gaan lezen.

Bij YAA kregen we 10% korting op alle Engelstalige boeken en deze twee kon ik niet laten staan. Simon vs. the homosapiens agenda wilde ik al een tijdje heel graag hebben, al helemaal met de Simon-gekte die nu bezig is. De Nederlandse versie vond ik toch iets te duur, dus ik ging voor de Engelse met korting. Ook kocht ik My life next door, een lekker zoetsappig verhaal (tenminste dat neem ik aan, het zal een grote plottwist zijn als dat het niet is). Ik merk namelijk de laatste tijd dat ik het erg fijn vind om zo'n verhaal op te pakken, omdat het snel wegleest.  

Twee boeken van Nederlandse bodem! Ook deze twee kocht ik tijdens YAA. Oorlogswinter kon je die dag voor maar 1 euro kopen. In mijn herinnering was het een veel dikker boek...
Ook kocht ik In transit. Op YAA ontmoette ik de schrijfster Margaretha van Andel en ze kon erg leuk over haar verhaal vertellen, wat mij overhaalde om het te kopen. Natuurlijk liet ik hem ook meteen signeren. 

Nog een boek waarvan je eigenlijk wel kon raden dat ik het moest hebben. Ten thousand skies above you is deel twee van de Firebird-trilogie en kwam in november uit. Het duurde wat langer voordat ik hem had, omdat hij via TBD kwam, maar nu heb ik hem toch.

Ah, Fangirl... Ik hou van de boeken van Rainbow Rowell. In Fangirl schrijft de hoofdpersoon fanfictie en die fanfictie kun je lezen in Carry on, een boek dat ik voor Sinterklaas kreeg. Toen ik dat boek vroeg, wist ik dat niet. Maar nu heb ik Fangirl en kan ik dus ook Carry on gaan lezen.
Love, fortunes and other disasters zag ik voorbij komen op Instagram en ik werd op slag verliefd op de cover. Ik kon niet anders dan opzoeken waar het verhaal over gaat en het leek me super tof. En nog iets: Kimberly Karalius reageerde tweemaal op mijn Instagram foto van dit boek. Woehoe!

Dit boek zag ik mijn beste vriendin al twee (?) jaar geleden lezen en vanaf dat moment hield ik het boek in mijn achterhoofd, maar steeds legde ik het terug als ik het in mijn handen had. 
Maar toen was De 5de golf opeens afgeprijsd, aangezien de film laatst is uitgekomen. Ik wil de film ook heel graag zien, maar om een of andere reden draait hij niet in de plaatselijke bioscoop. Dus ik moet snel even een uitje naar de bioscoop plannen.

En dat was mijn book haul van februari 2016. Oeps. Ik ga nu maar geen dingen zeggen als "volgende maand koop ik geen enkel boek, blabla", want dan blijkt het tegenovergestelde uit te komen.



Dande Leander

4 opmerkingen:

  1. De kooi en in transit staan ook nog op mijn lijstje om te lezen! Ik ben benieuwd naar je recensies als je ze gelezen hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kooi ben ik nu aan het lezen en wow... Ik kan je nu al zeggen dat het een erg bijzonder boek is!

      Verwijderen
  2. Yay Fangirl en Simon! Fangirl was eerst mijn favoriete Rainbow Rowell boek, maar dat is nu Carry On. Ik hoop dat je ze allebei heel leuk vindt :) En Simon natuurlijk ook! Ik moet echt snel verder met Miss Peregrine's trilogie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! Ik heb Fangirl net uit. Even iets tussendoor lezen en dan verder in Carry On. Ik hou van Rainbow Rowell haar boeken, dus komt vast goed.
      Jup, dat moet, haha. Geweldige serie!

      Verwijderen