De book GIF tag


GIFs vind ik geweldig. Soms zegt een GIF ook gewoon meer dan woorden, vooral als het om emoties gaat. En daarom vind ik het zo geweldig dat Eline mij tagde om bij de tien boeken die zij had uitgekozen, tien GIFs te vinden.
Ik heb niet alle boeken hiervan gelezen, maar op drie na ken ik ze allemaal. Dus dit komt helemaal goed.

Ironisch dat ik hiervan geen GIF kon vinden, maar we doen het er maar mee.

Becky Albertalli – Simon vs. de Verwachtingen van de rest van de wereld
Ik kocht Simon vs. twee weekjes geleden en heb 'm nog niet gelezen, maar al wel even opengeslagen. Het eerste woord dat ik zag? TARDIS. Als Doctor Who fan kan ik zeggen: I understood that reference. En ik weet dat er nog veel meer fandoms in voorkomen.


Rick Riordan – Percy Jackson en de Bliksemdief

Dit boek vond ik echt heel leuk, dus ik moet snel verder lezen in deze serie. Tot die tijd ben ik alle spoilers aan het ontwijken.

Jessica Khoury – Vitro
Ik kende dit boek niet, dus ik heb hem even opgezocht. En... wat? Het klinkt niet echt als mijn ding, ook al zitten er wel dingen in die mij meestal wel aanspreken, zoals wat mysterie, wetenschap die sleutelt aan mensen... Maar ik denk niet dat dit iets voor mij is, aangezien deze GIF mijn eerste reactie was.

Jandy Nelson – Ik geef je de Zon
Ik ben Tony en mijn portemonnee is Pepper. Enough said.


Rachel Hawkins – Hex Hall
Ook deze kende ik niet, maar DIT.KLINKT.AWESOME. Magie? Check. Heksen? Check. Nog meer magische wezens? Dubbel check. 

Kiera Cass – De Selectie
Ik heb De Selectie nog niet gelezen om deze reden: óf ik vind het geweldig, óf ik vind het helemaal niks. En ik ben een beetje bang dat het dat laatste is. Want ja, meisjes die het hart van een prins moeten veroveren... Je kunt al van mijlenver aan zien komen waar dat heen gaat natuurlijk. Maar wie weet, misschien word ik er wel helemaal verliefd op!

Cassandra Clare – Stad van Beenderen
Alles gaat goed. Oh nee, toch niet. Je verwacht dat eindelijk iets goed gaat? Dan gaat het goed fout. Dit boek speelt met je gevoelens. Het is goed, maar ergens ook heel fout (geen spoilers, maar degenen die dit boek hebben gelezen weten vast wat ik bedoel).

Victoria Scott – Water & Vuur
Ken je dat, dat je de hoofdpersoon advies wilt geven? Of nou ja, meer dat je mentaal schreeuwt: "Stop! Doe het niet! Let nou toch eens op... Serieus?!" Dit advies zou ik aan Tella mee willen geven. Zucht.


Victoria Aveyard – Rode Koningin

Ik moet dit lezen. Ik moet weten hoe het is. En als ik het niet snel lees, weet één van mijn klasgenoten me te vinden...

Kevin Brooks – Het Bunkerdagboek
Dit boek lijkt me zo niet oké. Ik heb zo het idee dat als ik dit boek ga lezen, ik ga janken. Bijna overal lees ik dat het een behoorlijk deprimerend boek is, namelijk.

Nu mag ik de tag doorgeven aan anderen (dat vind ik altijd moeilijk). Marcia, Joost en Michelle, als jullie er zin in hebben; bij deze heb ik jullie getagd!

De tien boeken die ik uitgekozen heb:
  1. Suzanne Collins - De Hongerspelen
  2. Ransom Riggs - De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine
  3. Claudia Gray - Duizend stukjes van jou
  4. Rainbow Rowell - Eleanor & Park
  5. Maggie Stiefvater - De Ravenjongens
  6. Marissa Meyer - Cinder
  7. Amie Kaufman - Illuminae
  8. Benjamin Alire Sáenz - Aristotle and Dante discover the secrets of the universe
  9. James Dashner - The Maze Runner
  10. Lauren Oliver - Delirium
Veel succes met GIFs vinden!

Dande Leander

5 opmerkingen:

  1. Super leuk dat je mij getagd hebt! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simon is echt een grote Potterhead wat echt geweldig is :D En Doctor Who references! The Selection is inderdaad zo'n serie waar je van houdt of haat haha. Ik vond ze leuk, maar ze zijn ook best wel vermoeiend omdat America maar geen keus maakt (en het is echt geen moeilijke keuze, Maxon is perfect :P) en ze zijn best wel voorspelbaar (behalve de laatste, er zat een plot twist in die ik echt niet aan zag komen) Bedankt voor de tag :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes de meeste boeken uit je lijst ken ik, bedankt voor het taggen! Nu nog maar even gifjes gaan opzoeken... :')

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedere keer als ik ergens deze GIF-tag zie ga ik hem meteen lezen. Nu ja, kijken. Ik blijf ze geweldig vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt me net op dat ik deze nog niet gezien had, OH NEE! Je hebt de tag echt super leuk ingevuld! GA HEX HALL LEZEN. DOE HET. JE WIL HET. DOE HET.

    BeantwoordenVerwijderen