Blogger Recognition Award

br_award

Ik werd door Marcia, door Monica én door Kwante genomineerd voor de Blogger Recognition Award. Super leuk! Bedankt, en wat lief dat jullie aan mij dachten.


Het is de bedoeling dat ik het een en ander vertel over hoe mijn blog is begonnen en ik moet wat tips meegeven. Maar allereerst zijn er nog wat regels.

De regels:
- Nomineer 15 andere blogs voor deze award en laat hen weten dat ze genomineerd zijn.
- Besteed een blogpost aan deze award, inclusief bijbehorende afbeelding! Vertel hoe je met je blog bent begonnen en geef twee tips aan nieuwe, beginnende bloggers.
- Bedank degene die je genomineerd heeft en link naar zijn/haar blog.
- Voeg een link naar de originele post op Edge of Night toe, zodat iedereen de officiële regels gemakkelijk terug kan vinden.

Hoe mijn blog is ontstaan:
Zoals jullie misschien wel weten zit ik op Wattpad. Daar schrijf en deel ik wat van mijn verhalen. Ik merkte dat ik me daar echt thuis voelde; allemaal mensen met dezelfde passie voor schrijven en lezen. Toch miste ik iets. Ik wilde graag ook wat schrijven over wat ik nou voor boeken lees en artikelen schrijven over onderwerpen die met boeken/lezen/schrijven te maken hebben. Ik vond dat Wattpad daarvoor niet de juiste plaats was. Ik wilde graag wat meer vrijheid en iets wat echt van mij zou zijn. Daarom begon ik in oktober 2015 mijn blog. Al een aantal ideetjes spookten door mijn hoofd en ik ben een tijd lang bezig geweest met mijn blog aanpassen tot ik 'm mooi genoeg vond. Uren ben ik zoet geweest met het zoeken naar een theme en het aanpassen van kleine dingetjes. En toen begon ik gewoon, zonder verder echt een plan te hebben.

Zodra mijn blog eenmaal online was, besloot ik om hem toe te voegen aan Bloglovin'. Daar had ik weleens van gehoord en dat leek me wel handig. Toen ging er een wereld voor me open: er waren al zo veel boekenblogs en wat vond ik ze leuk! Ik kreeg hetzelfde gevoel als dat ik toen ook bij Wattpad had, alleen dan een soort van 2.0 versie.

Ik ben dus nog niet zo heel lang bezig met bloggen en mijn blog is ook helemaal niet groot, maar ik vind het nog steeds ontzettend leuk om te doen. Wel vind ik het af en toe moeilijk om iets nieuws te verzinnen om over te schrijven, maar meestal heb ik een paar dagen later dan wel weer een ideetje. Ik zie het bloggen wel echt als een hobby en niet als een verplichting, dus als ik het een keer heel druk heb met school, is er geen paniek. Wel vind ik het jammer dat nu ik zo ziek ben de afgelopen weken, ik niet veel energie heb voor het bloggen, en dat het daardoor een beetje voelt alsof ik mijn blog verwaarloos. Maar dat is zeker niet de bedoeling!
Wat ik zo leuk vind aan het bloggen, is de interactie met andere boekenliefhebbers. Bijvoorbeeld dat mensen reageren op mijn blog, dat ik al veel gezellige mensen heb ontmoet (op het internet) en dat ik bijvoorbeeld word genomineerd/getagd voor dingen zoals deze.

Mijn tips:
- Houd plezier in het bloggen. Je moet het toch voor elkaar krijgen om af en toe een blogje uit je vingers te toveren en als je iedere keer zuchtend achter de laptop gaat zitten, wordt het niks. Anderen merken het meteen wanneer een blog niet oprecht enthousiast is. Dat plezier kun je ook vasthouden door jezelf niets te verplichten. Je kunt wel iedere dag iets online willen zetten, maar als je er vrolijker van wordt om te bloggen wanneer je tijd/inspiratie/zin hebt, dan moet je dat vooral doen.
- Doe lekker je eigen ding. Blog over wat jij leuk vindt, niet waar iedereen het over heeft omdat je er anders niet bij hoort. Vergelijk jezelf niet teveel met andere (grote) bloggers. Doe inspiratie bij ze op en bewonder ze, maar word niet jaloers omdat zij wel worden benaderd door uitgeverijen, etc. en denk zeker niet dat je niet goed genoeg bent. Dat komt allemaal wel als je blog daar aan toe is.

Nominaties:
Nu is het de bedoeling dat ik 15 blogs nomineer. Aangezien bloggers iedere keer wel vijftien anderen moeten noemen, zijn volgens mij vrijwel alle blogs al hiervoor genomineerd. Voor zover ik gezien heb, zijn de blogs die ik ook zou nomineren al genomineerd, dus ik laat het nomineren een keertje achterwege. Wel wil ik nog even zeggen dat ik trots ben op alle bloggers die hun best doen om iedere keer weer een leuk blogje te typen!

Dande Leander

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen