Book haul: maart 2016


Voordat je denkt: zo hé, die is los gegaan afgelopen maand... het is niet wat je denkt. Dus lees maar snel verder.


Is 'ie niet mooi? Ik kocht The rest of us just live here in hardcover, omdat ik op slag verliefd werd op deze editie. Het boek stond al een tijd op mijn verlanglijstje en ik besloot om hem eindelijk te kopen. Zucht... Ik vind hem echt prachtig. Hoe blij je wel niet kunt zijn met iets wat je al best lang wilt hebben.

Gatecrasher kostte volgens mij nog geen 1 euro bij de kringloopwinkel. Mijn mam zei dat ik 'm mee moest nemen. Dit is een boek dat ik deze zomer mee zou kunnen nemen naar het strand, omdat het niet zo erg is als er wat zand tussen komt. Ik weet niet of dit boek echt mijn ding is, maar voor die prijs kan ik dat best uitvinden.

Toen ik laatst gratis met de trein kon met het boekenweekgeschenk, besloot ik om een dagje naar Amsterdam te gaan. In de Waterstones zag ik The art of being normal. Ook dit boek wilde ik graag hebben. Ik ben erg nieuwsgierig hiernaar. Nog een reden waarom ik dit boek kocht, was de volgende situatie:
Twee vrouwen lopen richting de YA boeken.
Vrouw 1: "Ik zoek een boek voor mijn dochter, ze is bijna jarig."
Vrouw 2: *Knikt en wijst naar de boeken van John Green* "Is dat misschien wat?"
Vrouw 1: "Die heeft ze al gelezen!"
Ik: *Van plan om A thousand pieces of you aan te raden*
Vrouw 2: *Houdt The art of being normal omhoog* "En deze dan?"
Vrouw 1: "Een jongen die een meisje wilt zijn?! Echt niet. Daar moet ik echt niet mee aan komen zetten thuis, hoor. *Lacht ongemakkelijk*
Ik: *Zet meteen het boek dat ik vasthield terug, pak The art of being normal, en draai me om om het af te rekenen*
Goed, verder met de book haul.

Van mijn tante mocht ik laatst in de boekwinkel een boek uitzoeken en dat werd Ik geef je de zon. Het andere boek van Jandy Nelson vond ik erg mooi en aangezien dit boek ook erg geprezen wordt, ga ik vast genieten van dit boek. En het is een erg fotogeniek boek; ook een pluspunt natuurlijk.

Bij de kringloopwinkel kocht ik ook Stravaganza, Stad van sterren. Ik vind de cover echt prachtig. Ik weet niet zo goed waar dit boek over gaat, maar een vriendin wijst altijd dit boek aan als we hem tegenkomen in de boekwinkel, dus hij moet wel leuk zijn. Boeken shoppen bij de kringloopwinkel is echt ontzettend leuk. Dit boek, in perfecte staat en een hardcover, was drie euro. Kijk, zo kan je je boekenkast snel vullen.

Mijn tante had deze drie boeken van Dan Brown die ze aan me wilde geven. De Da Vinci code, Het Juvenalis dilemma en De delta deceptie had ik namelijk nog niet. Ik vind de boeken van Dan Brown erg leuk, dus ik ben heel blij met deze boeken!

Ook dit boek vond ik bij de kringloop. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween vind ik echt een geweldige titel. Ik heb een aantal bladzijden gelezen en het leest makkelijk weg. Dit boek is mooi om te lezen na een aantal YA boeken; van een tiener als hoofdpersoon, naar een stokoude hoofdpersoon.

Nog meer kringloop aanwinsten! Twilight en Eclipse heb ik allebei al gelezen, maar ik voelde nooit echt de behoefte om ze nieuw in de kast te willen hebben, dus kocht ik ze nooit. Maar nu ik ze zo spotgoedkoop zag staan, nam ik ze mee. Want op een paar punten na vind ik het best leuke boeken. Nu hopen dat ik de andere delen daar ook eens tegenkom.

Zie? Dat valt best mee. Ik heb maar twee boeken "echt" gekocht en toch zit mijn boekenkast aanzienlijk voller. Vind ik leuk.

Hoeveel boeken heb jij afgelopen maand gekocht? En heb je boeken gelezen die hiertussen staan?

Dande Leander

1 opmerking:

  1. Ik heb ook steeds zin om suggesties te doen wanneer iemand in de boekhandel niet goed weet welk boek te kiezen. ;) Er zitten wel enkele mooi exemplaren bij je nieuwe aanwinsten. Die eerste hardcover ziet er inderdaad prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen