De #BBReadathon


Afgelopen donderdagavond was het zo ver: de Blossom Books read-a-thon ging van start. Ik had nog nooit eerder meegedaan aan zoiets. Hier kun je lezen hoe ik het vond en hoe ik de challenges uitgevoerd heb!


Donderdag om 20:00 uur zat ik er klaar voor met mijn boek, koffie en koekjes. Ik wilde Bibliotheek der Zielen eindelijk eens uitlezen en was van plan om dat tijdens deze read-a-thon te doen.

Al snel kwam de eerste challenge online. Ik wist niet zo goed wat ik van de challenges moest verwachten, maar ze bleken ontzettend leuk.

Challenge 1: Wat is de eerste zin, in het boek dat je NU aan het lezen bent, op pagina 50, de 3e regel?


Tussendoor waren er een aantal sprints van een halfuur, maar daar heb ik eigenlijk maar één keer aan mee gedaan (en toen las ik 51 bladzijdes). Ik was steeds net bezig met iets anders, even niet thuis of ik was het vergeten. Ik heb het eigenlijk niet zo heel erg gemist, want ik las zodra ik kon.

Challenge 2: Deel je meest creatieve foto van zoveel mogelijk boeken in alle kleuren van de regenboog!

Ik had besloten om voor deze challenge alleen maar BB boeken te gebruiken, maar ik had geen groen en ook geen paars boek, dus heel kleurrijk is de foto niet. Maar toch wel heel leuk.

Challenge 3: Maak een foto van het boek dat je nu aan het lezen bent + mooie, 'fancy' bloemen.
Deze challenge vond ik de leukste. Ik had toevallig een paar dagen ervoor nieuwe nepbloemen gekocht als props voor in foto's. De foto is ook heel mooi geworden, al zeg ik het zelf.

Challenge 4: Handletter een quote uit je boek en deel de foto.
Ook deze challenge vond ik heel leuk. Ik downloade een mooi lettertype, mat van alles na op papier, tekende de quotes uit met potlood en trok ze daarna over met stift en fineliner. Daarna paste ik de foto wat aan met photoshop (lijntjes wegwerken, letters recht zetten en zo identiek mogelijk maken). Dit ga ik zeker vaker doen!

Challenge 5: Hoe en waar lees jij? Deel een foto van jouw leesplek.
Het was echt heerlijk weer, dus ik zat heel vaak lekker buiten in het zonnetje te lezen.

Zaterdagnacht las ik dan eindelijk Bibliotheek der Zielen uit. Opeens werd het heel spannend en moest ik hem uit lezen. Ik ging dan ook pas rond 3 uur naar bed. #NoRegrets.

Final challenge: Ga op zoek naar zoveel mogelijk book-a-likes.
Ik wil even zeggen dat ik het woord 'book-a-likes' echt geweldig vind. Ik dacht dat deze challenge heel moeilijk zou zijn, maar eigenlijk had ik al heel snel deze twee boeken gevonden.

Daarna maakte ik een begin in Attachments, ook al wist ik dat ik die niet voor het einde uit zou krijgen. En natuurlijk zat ik weer lekker buiten.

Ik vind het heel jammer dat het zo snel voorbij is gegaan. Vooral de challenges ga ik missen. Ik vond het heel leuk om de foto's van anderen te zien. Leuk hoe creatief we allemaal toch kunnen zijn.
Als er volgend jaar weer een read-a-thon komt, ga ik zeker weer meedoen!

Sophie

1 opmerking:

  1. Ik heb eigenlijk meerdere uren verspeeld door op zoek te gaan naar foto's van Book-a-likes. Die heb ik immers ooit eerder gemaakt omdat ik er een blogpost van wilde maken én ik kan ze echt niet terugvinden. Vraag me echt af of ze ooit nog is gaan opduiken. :)

    BeantwoordenVerwijderen