Bookblogger picknick

Afgelopen zondag, 5 juni 2016, reisde ik af naar Utrecht. Kwante en ik hadden namelijk de "Bookblogger All American Picknick" georganiseerd. En het was ontzettend geslaagd!
Van tevoren was het een beetje onduidelijk wie er nou allemaal zouden komen en een paar mensen zegden helaas nog af. Maar gelukkig waren we uiteindelijk alsnog met een ontzettend gezellige groep!

Met de klok mee vanaf linksonder: Freya, Melanie, Kelsey (en haar vriend en puppy), Kwante, Tineke, ik, Jaike, Maxime, Annabel, Rika en Wenda.
Ik had nog niemand eerder ontmoet, maar een aantal kende ik al wel van gezicht en naam. En omdat iedereen zo lief en gezellig was, was het helemaal niet ongemakkelijk en hadden we meteen een klik met elkaar.

We ontmoetten elkaar rond 12 uur op het station en al vrij snel konden we gaan. En toen wisten we eigenlijk niet zo goed waar we heen moesten, dus vertrouwden we maar op Google Maps en liepen we als toerist in eigen land achter door Utrecht, tot Freya opmerkte dat ze wel wist waar het park was. Het was een behoorlijk eindje lopen naar het park waar we wilden gaan zitten en dat was nogal wat in de hitte en met zware tassen vol met taart. Maar gelukkig was het heel gezellig en we maakten ook nog een pitstop bij de boekwinkel.

Het was echt heerlijk om in het park te zitten in de schaduw van een boom. Er was taart, snoep, en ik had ook nog eens dit "kleine watermeloentje" meegenomen.
Al snel hadden we het over de geweldige mannelijke karakters uit boeken en doopten we onszelf om tot "boeksloeries", aangezien we ieder boek een ander leuk vinden.
Verder hebben we heel veel gekletst, elkaar enthousiast gemaakt voor bepaalde boeken, foto's gemaakt en natuurlijk met de puppy geknuffeld.
Het enige jammere was het koor dat op een gegeven moment verscheen en eigenlijk een beetje door ons heen "zong".


Rond vier uur waren we op de terugweg voor de tweede keer in de boekwinkel beland, want ja, zonder boeken was dit uitje natuurlijk niet compleet. Daarna nam ik afscheid van de groep en ging ik op de terugweg lekker uit eten. Uiteindelijk hebben we meer dan 9 kilometer gelopen en de meesten van ons waren de volgende dag doodop. Tja, dat krijg je als je vaker lekker op de bank zit met een boek dan loopt.

Ik heb een ontzettend leuke dag gehad en alle reacties waren ook ontzettend positief! Gelukkig hoef ik de boeksloeries niet lang te missen, want we zijn al bezig met plannen om elkaar binnenkort weer te zien, maar dit keer op het strand. Dan mag ik overigens wel factor 100 gaan smeren, want ik ben lelijk verbrand daar in het park en dat terwijl ik ingesmeerd en wel grotendeels in de schaduw zat. Als je er trouwens op het strand ook bij wilt zijn, kijk dan even op de facebookpagina van Kwante!

Dande Leander

3 opmerkingen:

  1. Leuk stukje!!! En ja ik neem ook zonnebrand mee hihi wel verbrand maar gelukkig volgende dag mooi bijgekleurd! En ach onze tassen waren toch nog niet zwaar genoeg ;-) kan die zonnebrand ook nog wel bij!

    Ik heb er ontzettend veel zin in!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het nog steeds rood, maar dat heb ik altijd als ik verbrand :(
      Whaha ja, waarom ook niet hé. Wordt leuk, door het zand heen. Ik heb er ook heel veel zin in!

      Verwijderen