NUFL: Harry Potter nieuws


Is er ooit een dag waarop je niets hoort of leest over Harry Potter? Zo'n dag is zeldzaam. Vandaag is het zeker niet zo'n dag en wel om de volgende redenen:

Het allergrootste Harry Potter gerelateerde nieuws van vandaag is dat Harry Potter and the Cursed Child is uitgekomen. Vannacht om 1 minuut over twaalf stroomden er rijen vol mensen boekwinkels binnen om het boek te kopen. Er zijn ook al mensen die het boek uit hebben gelezen die nacht. Stiekem vind ik het best jammer dat ik afgelopen nacht niet in Londen was, want wat moet de sfeer geweldig zijn geweest.
Ikzelf heb het boek nog niet en ik was eigenlijk ook van plan om te wachten tot de prijs misschien wat zou zakken (de prijs is nu al veel fijner dan die van de pre-order), of zelfs te wachten op de eventuele paperback. Maar nu ik al die enthousiaste berichten zie... Ik geef de schuld aan magie; ik ben gewoon betoverd.

Het tweede nieuwtje is dat het toneelstuk gisteren in première is gegaan. Heeft iemand van jullie een kaartje? (In dat geval ben ik heel erg jaloers, haha)
Een aantal mensen hebben de oefeningen al gezien en ik heb zoveel goede dingen gehoord!
Wat vinden jullie trouwens van de cast? Ondanks dat het natuurlijk niet Harry Potter & co is zoals in de films, vind ik de meesten erg goed gecast qua uiterlijk. Ja, zelfs Hermione.

Nog iets leuks: Er is een Harry Potter snapchat-filter. Machtig prachtig mooi.


Verder heeft Niantic - je weet wel, van Pokémon Go - aangekondigd dat Harry Potter Go werkelijkheid gaat worden. Of dit helemaal waar is weet ik niet, maar het idee vind ik ontzettend gaaf. Ik zie al helemaal voor me hoe je quidditch tegen iemand anders moet spelen om een gym over te nemen en dat je house points kunt verdienen, of op zoek moet naar "fantatic beasts".

En natuurlijk niet te vergeten: het is vandaag de verjaardag van J.K. Rowling en Harry! Ik heb voor de gelegenheid maar een Harry Potter-shirt aangedaan.

Doe jij (vandaag) mee aan deze gekte?

Dande Leander

6 opmerkingen:

  1. Ik heb gisteren toevallig heel de dag rondgelopen in mijn Harry Potter pyjama, maar voor de rest heb ik de gekte overgeslagen. Ik ben groot fan van de originele Harry Potter reeks, maar weet nog niet zeker of ik The Cursed Child wel ga lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb The Cursed Child nog niet gekocht en ga het pas lezen in Oktober, omdat ik dan het toneelstuk zie (ik had echt superveel geluk met kaartjes kopen) dus ik wil niet gespoild worden 🙈 Ik had eergisteren ook een Harry Potter shirt aan 😊 Voor de rest heb ik niet echt iets gevierd ofzo - ik wilde me op Camp NaNo focussen :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. AAAHH ik ben jaloers! Heel veel plezier alvast!

      Verwijderen
  3. Goh, ik ben nog steeds ongeduldig aan het wachten op mijn exemplaar van Harry Potter & the cursed child dat ik in pre-order bij The Book Depository had besteld. Gelukkig had het wel een hele mooie prijs want anders was ik nu echt boos op mezelf geweest vermits ik evengoed naar de boekenwinkel had kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Ik ben pas vorige week begonnen aan de Harry Potter serie (soort van aangestoken door de aandacht voor Harry Potter & the cursed child) en inmiddels ben ik halverwege boek twee. Maar het is zo goed en ik vind het zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oohh, ik wou dat ik alles weer voor het eerst kon lezen! Veel plezier!

      Verwijderen