Over bloggen en social media


Het is een behoorlijke tijd stil geweest op mijn blog. Bijna twee maanden (!) heb ik niet geblogt en was ik ook niet zo actief op social media. Dus bij deze een soort van update en de start van een nieuw begin!


Nu wil ik mezelf in deze blogpost niet helemaal gaan "verantwoorden" of zoiets, maar ik wilde jullie wel even op de hoogte stellen. Sinds januari ben ik ziek; ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Nu ben ik bijna weer de oude, met af en toe een terugval. Omdat ik me niet 100% voelde, slurpte school eigenlijk al mijn energie op en voor de laptop kruipen om een blogpost te typen behoorde even niet tot mijn prioriteiten. Ook lezen heb ik behoorlijk verwaarloosd (mijn Goodreads challenge staat pas op 16...). Op dit moment heb ik vakantie en gaat het dus beter en wil ik het bloggen weer op gaan pakken. Ik heb het zeker gemist! Nog steeds ga ik mezelf niet dwingen om bijvoorbeeld drie keer in de week iets online te zetten, maar alleen als ik voor mijn gevoel echt iets boeiends heb te vertellen.

Ook heb ik Bookstagram weer herontdekt, dus op Instagram ben ik weer vaker te vinden. (Als je me nog niet volgt, klik dan hier ;D)
Het tegenovergestelde is gebeurd met Twitter. Niks persoonlijks, maar sommige mensen kunnen echt veel klagen of irrelevante dingen tweeten, en ik merk dat mijn humeur daar niet beter van wordt. Ik zal af en toe nog wel een tweet plaatsen, maar heel erg de tweets van anderen volgen zal ik niet meer zo vaak doen.

Verder wil ik jullie nog iets vragen. Sinds kort ben ik begonnen met het bijhouden van een bullet journal. Zouden jullie het leuk vinden om daar ook over te lezen? Ik twijfel nog een beetje, omdat het niet echt met boeken te maken heeft, maar ik het wel heel leuk vind.


Sophie

6 opmerkingen:

  1. Hey Sophie. Ik heb nog maar net een Instagram account aangemaakt maar merk nu al dat ik dat veel leuker vind dat Twitter. Bij die laatste kan ik het gewoon niet bijhouden. Zelfs als ik er dagelijks op kom zijn er zoveel tweets verschenen dat ik door het bos de bomen niet meer kan zien. De laatste tijd heb ik het een beetje opgegeven en ga ik nog maar af en toe eens kijken.

    Ik weet hoe het voelt wanneer je lichaam voor problemen zorgt en hoop dat je je snel weer beter mag voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend dat je ziek bent geweest, hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met je! Ik begrijp heel goed wat je zegt over twitter, ik vind dat de negativiteit de laatste tijd echt de overhand heeft genomen.. dus ben ik zelf ook steeds minder op twitter te vinden :P Instagram daarentegen blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marcia! En inderdaad, Instagram blijft leuk.

      Verwijderen
  3. Hopelijk ben je weer snel helemaal op de been! En een bullet journal lijkt me zeker leuk om te zien! :)

    BeantwoordenVerwijderen