Recensie: The Piano Man Project



Ik was aan het scrollen door de bargain shop van The Bookdepository toen ik dit boek tegenkwam. Een leuke cover en titel, en een fijn prijsje trokken mijn aandacht. Na het lezen van de omschrijving ging 'ie mijn winkelmandje in. Hoe beviel dit spontaan gekochte boek?


 Titel: The Piano Man Project 
 Auteur: Kat French 
 Uitgeverij: Avon 
 ISBN: 9780007577606 
 Aantal bladzijden: 400 
 Serie: nee 
 Genre: Romantiek 
 Gelezen in het Engels 

Honey heeft twee ontzettend goede vriendinnen, een fijn baantje bij een tweedehandswinkel en eigenlijk het enige wat mist is een vriend. En dan voornamelijk een vriend die "handig is met zijn vingers" besluiten haar vriendinnen en daarom gaan ze voor haar op zoek naar een pianist.
Van Honey hoeft dit allemaal niet zo. Ze heeft genoeg aan haar hoofd met een probleem op het werk en dan komt er ook nog eens een ontzettend chagrijnige man, Hal, naast haar wonen. Natuurlijk is er aantrekkingskracht tussen die twee, maar wat moet Honey nou met zo'n grompot die haar telkens weer wegduwt?

Ik had bij het lezen van de omschrijven even over de woorden "sex god" en "a man who's good with his hands" heen gelezen, denk ik. Nu viel het allemaal ontzettend mee en kwam er vrijwel niks in voor wat ik niet hardop voor zou durven lezen, zeg maar.
De eerste bladzijde begint al meteen grappig en ik had dan ook meteen een foto van de eerste bladzijde naar vrienden gestuurd. Hierna wilde ik meteen doorlezen. Niet omdat het nou zo spannend was, maar gewoon leuk.

Het boek is - wat wel te verwachten valt - cliché, maar dat vond ik bij dit verhaal niet storend. Ik begon er ook in met de verwachting dat dit zo zou zijn en genoot er gewoon van. Soms is dat even heel fijn, zo'n "verstand op nul" boek dat je vrij snel uit hebt.
Wel zijn de beweegredenen en de doelen van de personages niet zo heel groot, dus veel diepgang zat er niet in het verhaal.

De personages zijn ouder dan ik ben, even wat anders dan de YA-personages waar ik meestal over lees. Toch maakte dit leeftijdsverschil voor mij vrij weinig uit. Ik begreep de personages even goed en leefde net zoveel met ze mee.
Honey was een leuke hoofdpersoon. Tijdens het lezen had ik niet zo door hoe ze zich ontwikkelde als karakter, maar op het einde viel het me opeens op. Nu was deze verandering niet denderend, maar wel mooi. Soms dacht ik weleens: als iemand je meerdere keren wegduwt, moet je niet steeds terug blijven komen. Daar ergerde ik me namelijk soms een beetje aan bij Honey.
Af en toe had ik wat moeite met Hal, vooral in het begin. Dit kwam vooral door de manier waarop hij op een bepaalde situatie reageerde. Verder kan ik daar niets over zeggen zonder een kleine spoiler weg te geven, maar ik wilde het toch even noemen. Later ging ik hem steeds meer waarderen.

Zoals ik in het begin al zei, trok de cover mijn aandacht. Een lekker vrolijk kleurtje en een simpele maar toch leuke illustratie op de voorkant.

Dit boek was een fijn boek om te lezen om tot rust te komen tijdens de laatste drukke weken van school. Het was wat ik ervan verwacht had: een simpel, swoonworthy verhaal. De personages bleven na het lezen niet rondspoken door mijn hoofd; het boek was uit en het was klaar. Ik ben van plan om ooit nog meer boeken van haar te kopen om te lezen als ik bijvoorbeeld in een leesdip zit. Dit boek had ik namelijk zo uit en pakte ik met plezier op.


Sophie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten