Book haul: augustus 2016

Terug van (even) weggeweest: een book haul blogpost! Dit keer laat ik zien welke boeken ik allemaal gekocht heb in de vakantie.

Het eerste boek in dit rijtje is List & Leugens. Al sinds het uit is gekomen in het Nederlands wil ik hem, en dan liefst de limited edition, want: mooi. Maar ik kocht hem steeds niet, want: duur. Toen appte Fae dat ze dit boek voor 5 euro had zien liggen en ze was zo lief om hem voor me mee te nemen.
En wow, wat is dit boek mooi!


Ik had de Hongerspelen-trilogie al jaren in de kast staan, maar toen zag ik deze editie voorbij komen op Instagram en was ik op slag verliefd. Ik overtuigde mezelf door te zeggen dat ik ze ook in het Engels wil gaan lezen en verder was de prijs ook heel fijn. Tja, toen zaten ze opeens in mijn winkelmandje bij de Bookdepository. En dus heb ik nu deze edities van The Hunger Games, Catching Fire en Mockingjay. Ze schitteren ook nog eens ontzettend mooi als je ze beweegt in het licht.

Ik las deze maand My Life Next door (binnenkort komt mijn recensie online) en ik was op slag verliefd en wilde heel graag de andere twee boeken van Huntley Fitzpatrick ook. Voor ik het wist zaten What I Thought Was True en The Boy Most Likely To ook in het winkelmandje.

Omdat het vakantie was, mocht ik er nog een boek bij doen van mijn moeder en ik koos voor The Unexpected Everything. Ik vind die cover zó leuk met die hondjes. Ik ben heel benieuwd naar wat ik van de schrijfstijl van Morgan Matson ga vinden!

Harry Potter and The Cursed Child kwam uit en eerst was ik van plan om te wachten tot de prijs wat zou dalen, maar toen ik alle foto's en berichtjes voorbij zag komen wilde ik niet meer wachten. Dus ik naar de stad, naar boekwinkel nummer 1. Daar was 'ie niet en de verkoper - die niet zo goed wist waar ik het over had - vertelde me dat hij waarschijnlijk die vrijdag er zou zijn (vijf dagen na de release datum). Een klein beetje teleurgesteld ging ik naar boekhandel nummer 2, en ook daar lag hij niet. Toen bedacht ik me dat de Bruna hem vast wel zou hebben, maar ook zij verwachtten hem pas voor het eerst die vrijdag.
Onderhand wilde ik dit boek wel heel graag hebben, dus ging ik naar de volgende stad, met een grote boekwinkel. Je raadt het al: hij was er niet. Op de terugweg opperde mijn moeder om te stoppen en te kijken of er ergens een boekwinkel zat. En ja hoor: in een afgelegen boekwinkel lagen nog stapels! En ook al sinds de release datum.
Dus ja, ik heb wat gezocht naar dit boek, haha!

Tijdens mijn zoektocht naar het Harry Potter boek kwam ik ook langs een winkel met allemaal spulletjes die eigenlijk niemand nodig heeft, maar wel koopt. Daarnaast waren er ook bakken vol met boeken. Zonder al te hoge verwachtingen graaide ik een beetje in die bakken, toen ik opeens De Grijze Jager boek 8 en De Grijze Jager boek 9 vond. Kijk, nu heb ik nog nooit iets van deze serie gelezen, maar hij schijnt heel leuk te zijn, dus ik pakte ze op. Ik herinnerde me de actie van het eerste boek uit deze serie voor 5 euro. Ik was niet van plan om daaraan te beginnen, want voor de rest moet je dan natuurlijk de volle prijs betalen en het zijn maar liefst 12 boeken in totaal. Maar goed, nu heb ik alvast drie delen voor 5 euro per stuk en begin ik er toch maar aan.
Bij de winkel kreeg je het derde boek gratis, dus ik nam ook nog een Shopaholic boek mee, want verder zag ik niks wat me leuk leek. Maar dat boek is echt ontzettend lelijk, dus ik heb 'm maar niet op de foto gezet. ;D


Ik stond dus in de boekwinkel om ook het eerste Grijze Jager boek te kopen, toen ik De Selectie voor 6 euro zag liggen. Ik was met twee vriendinnen die ook allebei dol zijn op boeken en altijd als we met z'n drieën in de boekwinkel staan, fluisteren we "Koop het." in elkaars oor zodra iemand een boek oppakt. Groepsdruk, jongens, groepsdruk...

Mijn moeder wilde ook iets te lezen tijdens de vakantie en ik moest iets helpen uitzoeken (oh nee, wat erg nou). Ik wist niet meer of de recensies van Twintig regels liefde nou positief waren of niet, maar we vonden het allebei leuk klinken en het boek ziet er natuurlijk ook lekker zomers uit.

Moet ik mij schamen dat ik deze maand maar liefst 14 boeken kocht? Ja. Doe ik dat? Nee, want ik ben er veel te blij mee. Ik had best wel geluk dat ik zoveel koopjes op de kop heb getikt.
Hebben jullie al iets gelezen van al deze boeken (vast wel)?

Dande Leander

2 opmerkingen:

  1. Wow, een flinke buit zeg! Gelukkig zijn wel veel boeken flink afgeprijsd haha, is toch minder erg voor je portemonnee haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel nieuwe boeken! Die versie van The Hunger Games is echt heel mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen