Tag: My Harry Potter Life


Ik werd door Michelle van The Writing Hufflepuff getagt voor deze geweldige tag die ze zelf heeft bedacht. Thanks, ik vond het heel leuk om in te vullen! 
Haar blog is in het Engels, dus ik heb de vragen voor het gemak even vertaald naar het Nederlands.

Hoe het werkt:
Je kiest vier boeken uit en volgt daarna de instructies op bij iedere vraag.

Mijn vier boeken:
Ik heb mijn moeder vier willekeurige boeken uit de kast laten pakken.
1: Breek me

2: Water & Vuur
3: My Life Next Door
4: De Selectie

1. Je toverstok (open boek 1 op een willekeurige bladzijde. Het eerste zelfstandige naamwoord dat je ziet is waar je toverstok van gemaakt zou zijn)
Het eerste zelfstandige naamwoord dat ik zag was 'hart'. Ik heb het even opgezocht en in de Harry Potter-boeken zijn er ook toverstokken met een binnenkant van een deel drakenhart. Ik heb gewoon een krachtige toverstok!
Afbeeldingsresultaat voor dragon .gif

2. Je huisdier (komen er in boek 2 dieren voor? Een van die dieren is nu jouw huisdier. Als er geen dieren in het boek voor komen, ben je helaas huisdierloos)
In Water & Vuur komen toevallig heel veel dieren voor! Maar ik ga toch voor de Pandora van Tella: een vosje. En dan wil ik natuurlijk ook net zo'n goede band met mijn vos, want een wilde vos is misschien niet zo handig...
Afbeeldingsresultaat voor fox .gif

3. Je Hogwarts Huis (open boek 3 op een willekeurige bladzijde. Sorteer het personage dat je als eerste tegenkomt waar je denkt dat hij/zij thuishoort. Jij hebt hetzelfde Hogwarts Huis)
Het allereerste personage dat ik tegenkwam was Tim. Ik vind Tim een Hufflepuff. En Hufflepuff is mijn tweede huis, dus helemaal top.
Afbeeldingsresultaat voor hufflepuff .gif

4. Maak je eigen "golden trio" compleet (open boek vier op een willekeurige bladzijde. De eerste twee namen die je ziet zullen je beste vrienden zijn. Als er maar één naam, of geen, op de bladzijde staat, probeer het dan nog een keer)
Maxon & Natalie. Ik heb dit boek nog niet gelezen. Moet ik hier blij mee zijn? You tell me.

5. Hoofd van je Huis (open boek 1 op een willekeurige bladzijde. De eerste naam die je ziet zal je hoofd zijn)
Echt waar: Warner. Ik weet nou niet zeker of ik Warner nou echt iemand vind om de Hufflepuffs te begeleiden, maar ik vind het totaal niet erg.
Afbeeldingsresultaat voor wink .gif

6. Je "Draco Malfoy" (natuurlijk heb je een aartsvijand/rivaal nodig. Open boek 2 op een willekeurige bladzijde en de eerste naam die je ziet zal je vijand zijn) 
Guy. Neeeeeeee! Deze gast wil ik echt niet als vijand. Het lijkt me heel moeilijk om hem te doorgronden en hij is vet sterk.
Afbeeldingsresultaat voor draco malfoy gif

7. Je patronus (open boek 3 op een willekeurige bladzijde. Het eerste levende wezen dat je tegenkomt zal je patronus zijn)
Oké het eerste levende wezen dat ik tegenkwam, was Jase. Maar dat vind ik helemaal niet zo bijzonder. Een woord dat op dezelfde pagina stond was 'fireworks' (ik weet dat dat geen levend wezen is, slimmeriken). Zie je het al voor je? Dementors wegjagen met vuurwerk dat uit je toverstok schiet. Prachtig. En veel indrukwekkender dan Jase (sorry Jase).
Afbeeldingsresultaat voor weasley firework gif

8. Zal jouw huis de "House Cup" winnen? (hoeveel bladzijdes heeft boek 4? Dat is hoeveel punten je aan het eind van het schooljaar zult hebben. Als het boek meer dan 400 bladzijdes heeft, heb je gewonnen!)
De Selectie heeft 271 bladzijdes. Ik kom niet eens in de buurt... Maar ja, meedoen is belangrijker dan winnen, hé.
Afbeeldingsresultaat voor harry potter house cup gif

Ik tag:
Eline van All The Feels en BoekenDame.

Sophie

3 opmerkingen:

  1. Deze tag is ZO leuk! Ik heb al boeken gekozen en antwoorden gevonden, ga ze zo snel mogelijk uittypen. Dit wordt interessant, geloof me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze tag is echt super leuk! lijkt me ook niet erg om Warner als hoofd van je huis te hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha vuurwerk zou echt een leuke Patronus zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen