Book haul: februari 2017

Het is weer tijd voor de (bijna altijd) maandelijkse book haul. Dit keer ga ik niet eens 'oeps' zeggen...
Ik heb elf boeken gekocht vorige maand en ik ben er trots op. Vooral omdat acht boeken tweedehands zijn.

Allereerst kocht ik Ontworteld en De fixer via Facebook. De boeken zien er allebei nog als nieuw uit en daarom vind ik het extra leuk dat ik ze zo goedkoop heb kunnen scoren. Ontworteld had ik al heel vaak voorbij zien komen en eigenlijk was ik er altijd al nieuwsgierig naar. De fixer wil ik al hebben sinds 'ie uitkwam en ik heb zelfs aan zo'n beetje iedere winactie meegedaan om dit boek te winnen. Nooit gewonnen, en ik vond hem toch steeds wat te duur, vooral omdat 'ie niet zo dik is. Nu kan ik niet wachten om erin te beginnen, vooral omdat politiek een veelbesproken onderwerp is op dit moment.

Het duurde even voordat ik dit boek kon kopen... Ik wilde niet per se de hardcover hebben en de paperback van Heartless die als eerste uit was gekomen (die met dat gezicht), vind ik foeilelijk. Dus wachtte ik geduldig (dat is een leugen) tot deze editie uitkwam. En toen ik met dit boek in mijn handen in de Waterstones stond, kwam ik Ink tegen. De cover trok natuurlijk meteen mijn aandacht, maar ook de omschrijving klonk onwijs gaaf. Ik ben dit boek op dit moment aan het lezen tussen al het schoolwerk door en ik vind het geweldig.

Ik was ook nog even langs de American Book Center geweest. Met mijn bon van de Starbucks kreeg ik 10% korting. Nu kreeg ik die achteraf gezien ook gewoon met mijn cultuurpas, maar goed. Mijn oog viel op dit boek. De titel The thinking woman's guide to real magic klonk badass en ik wist dat het me niet los zou laten, dus kocht ik het. Ik ben erg benieuwd hiernaar.

En toen ging ik naar de kringloopwinkel... Ik vond onder andere Assassin's apprentice, een boek dat ik heel vaak voorbij heb zien komen op voornamelijk Instagram. Ook heb ik veel lovende woorden over Robin Hobb gehoord. Ik heb nog steeds geen idee waar dit boek eigenlijk nou precies over gaat, maar voor €1,25 kon ik het niet laten.

Het parfum is een boek dat ik voor Duits moest lezen, in het Duits. Nu lukte me dat op zich wel, maar omdat ik er een schoolexamen over krijg, wil ik het nog een keer lezen in het Nederlands, zodat ik zeker weet dat ik geen dingen heb gemist. Ik vind dit wel een vreemd boek, trouwens.

Nog drie boeken die ik bij de kringloop vond. De wereld van Sofie is een onwijs bekend boek. Bij geschiedenis heb ik weleens de serie gekeken die op dit boek gebaseerd is en dat vond ik erg interessant en leerzaam. Wel erger ik me er een beetje aan dat mijn naam "verkeerd" is geschreven, haha. Ook vond ik Voor ik ga slapen. Dit boek is me alweer een hele tijd terug aangeraden door een vage vriend, maar ik was niet echt van plan om dit boek daadwerkelijk te kopen. Totdat ik het bij de kringloop zag staan, want ik ben toch wel nieuwsgierig. Verder kocht ik ook nog Taal is zeg maar... nog iets, een boek dat me heel grappig lijkt. Ik houd ontzettend van taal en vooral van de manier waarop het benaderd wordt door Paulien. Ik was erg blij om hem te vinden.

Als allerlaatste boek in deze book haul kocht ik Ilias van Homerus. Ik vond dat ik als gymnasiumleerling dit boek gewoon moest hebben. Dit boek is ook nog eens in dezelfde editie als Het jungleboek en Oliver Twist, boeken die ik al heel lang heb. Gewoon een pareltje om in je boekenkast te hebben staan.

Elf boeken erbij en mijn boekenkast zit nog steeds niet vol. Wonderbaarlijk. Hoeveel boeken kocht jij in februari? En heb je al iets gelezen van de boeken die ik kocht?

Sophie

2 opmerkingen:

  1. Ink heeft wel een hele mooie cover zeg. Ik heb Het Parfum meer dan 10 jaar geleden gelezen en dat einde blijft wel bij je, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het Parfum en De Wereld van Sofie vind ik echt fantastisch mooie boeken <3 veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen